Jak uzyskać zainteresowanie najmłodszych klientów?

Okazuje się, że praktycznie dla każdej branży to najmłodsi klienci są największym potencjałem. Zdobycie lojalności maluchów sprawia przecież, że firmy zdobywają klientów na długie lata. Co więcej, to właśnie dzieci mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe swoich rodziców. Przypomnijcie sobie, ile razy wasz syn albo córka namawiała na kupno nowej zabawki czy słodyczy w supermarkecie i ile razy ulegliście tym namowom?

Z całą pewnością takich sytuacji było do tej pory mnóstwo i jeszcze więcej przed wami. To dlatego nie tylko producenci, ale również centra i galerie handlowe powinny zwracać największą uwagę właśnie na dzieci. Powinno się zapewniać takie atrakcje już w samym miejscu sprzedaży, by dzieci właśnie tam przyciągały swoich rodziców.

Myślicie, że po co w galeriach handlowych organizowane są weekendowe animacje, rozmaite warsztaty, a w sklepach miła dziewczyna rozdaje baloniki? Przecież to nie są atrakcje dla dorosłych, ale właśnie dla maluchów.

Niektóre centra handlowe poszły o krok dalej. Postanowiły zorganizować sale zabaw, w których bezpłatnie mogą przebywać dzieci, podczas gdy ich rodzice wpadają w zakupowy szał. Przyznacie, że to doskonałe rozwiązanie? Dziecko nie musi nudzić się siedząc w wózku albo przemierzając kolejne alejki pomiędzy półkami z towarem. Rodzic może zaś w spokoju kupić to, po co do sklepu przyszedł.

Właśnie to jest klucz do sukcesu. Należy zapewnić dziecku atrakcje, zwabić je, bo tylko wtedy można odnieść biznesowy sukces. Jeśli na korytarzu miejskiej galerii maluch ma okazję pobawić się na interaktywnej podłodze, czyli tzw. magicznym dywanie, otrzyma niewielki upominek, a jego buzia zostanie pomalowana na wzór ulubionej postaci z kreskówki, to jest prawie pewne, że już za kilka dni właśnie w to samo miejsce przyciągnie rodziców. Niedługo potem robienie zakupów właśnie w tej galerii stanie się standardem. A dziecko nie zrezygnuje ze swoich nawyków nawet wtedy, gdy dorośnie.

Nie ma wątpliwości, że dziecko nie kieruje się w swoich poczynaniach realizacją potrzeb, które są niezbędne, priorytetowe. Dla niego liczy się dobra zabawa i multum rozrywek. Zakupy są po to, by zdobyć nową zabawkę, a wizyta z centrum handlowym ma kojarzyć się nie tylko z nudą, ale właśnie ciekawą formą spędzania wolnego czasu. Okazuje się zresztą, że większość rodzin, które żyją w miastach, właśnie w ten sposób funkcjonują.

W ferworze rozmaitych zajęć jeden dzień albo jego większość przeznaczają właśnie na zakupy. Dla dziecka jednak ma być to nadal zabawa. Pewne jest przecież, że darmowa rozrywka przyciągnie wszystkich żądnych wrażeń. A rozrywka, która będzie niecodzienna, jest jeszcze bardziej pożądana. Przykładem może być wspomniany już magiczny dywan, który w galeriach handlowych robi prawdziwą furorę. Dodajmy jeszcze, że akurat tego rodzaju propozycja skierowana jest również dla dorosłych.

Dołączony do tego interaktywnego gadżetu projektor może wyświetlić grę, w której bez problemu mogą wziąć udział również rodzice. Jak widać nie tylko gifty, a już na pewno nie promocje cenowe, ale właśnie ciekawa oferta spędzania wolnego czasu jest czynnikiem, który będzie wpływał na wzbudzenie zainteresowania tych najmłodszych, ale jak się okazuje najważniejszych klientów.